|
Košice, 11.10.2000
Autor: Juraj Sladký
Amatérsky vyrobený tandemový klzák Atlas (konštruktér: Juraj Sladký)
pilotovaný Petrom Gašparovičom niekde nad Zádielskou dolinou. Vďaka
veľkej ploche krídla má pri zaťažení jedným pilotom veľmi malé opadanie
- na úrovni špičkového klzáku Icaro Laminar a veľmi malú rýchlosť
- na úrovni padákových klzákov.
|
|
Košice
Autor: Eduard Dropko
Klzák ZK-1 na pristávacej ploche pod kopcom Háj. Tento klzák sa používa
na základný výcvik. Vyrábal sa ešte za doby Zväzarmu a je to vlastne
kópia klzáku WorldCup. Je ľahko riaditeľný, ale málo výkonný.
|
|
Košice
Autor: Juraj Sladký
Vzlet Eda Dropka zo štartovacej rampy na kopci Háj. Letí s klzákom
ZK-1. Výška ktorú nabral na konci rampy svedčí o tom že fúka pomerne
silný vietor. Pri takom vetre je tu možné lietať hodiny.
|
|
Košice
Autor: Juraj Sladký
Pristátie Eda Dropka v korunách stromov. Stáva sa to aj lepším
pilotom. Problém býva iba s tým, ako dostať klzák z takej výšky
na zem.
|
|
Prešov
Autor:
Edo Dropko pri lete s klzákom ZK-7 nad Kapušanským hradom.
Klzák ZK-7 vznikol takisto ako kópia krídla Atlas ešte za dôb
Zväzarmu.
|
|
Nyregyihaza (Maďarsko)
Autor:Juraj Sladký
Edo Dropko pri štarte za vlečným motorovým rogalom na letisku v
Nyregyihaze. Pri takomto spôsobe štartu je dôležité udržať priamy
smer aby sa krídlo nerozkývalo.
|
|
??
Autor:??
Edo Dropko v záverečnej fáze pristátia. Celé umenie pristávania spočíva
vo vystriehnutí správneho momentu pre záverečné odtlačenie riadiacej
hrazdy. Ak k tomu dôjde priskoro, krídlo vypláva a nastáva trochu tvrdšie
dosadnutie z väčšej výšky. Pri neskorom odtlačení sa zase krídlo
dostatočne nespomalí a výsledkom je zakopnutie o zem a trochu tvrdší
náraz.
|
|
Banská Bystrica
Autor:??
Pohľad zo štartovacej rampy na kopci Veľká Kopa v Banskej Bystrici.
Oproti - za sídliskom sú vidieť výborné štartoviská Panský Diel a
Baranovo. Tieto kopce sú na konci hrebeňa Nízkych Tatier, preto sa
odtiaľto dajú lietať pekné a dlhé prelety smerom na východ.
|
|
Nízke Tatry
Autor: Zuzka Rosinská
Čakanie na otvorenie štartového okna pri súťaži na Kráľovej Holi.
V dobrej nálade vedľa seba sedia: Peter, Edo a Attila, zvaný tiež
Hun (lebo aj je).
|
|
Banská Bystrica
Autor: Zuzka Rosinská
... pri ohníku oni sedia, slovka spolu neprehodia ...
Edo spolu s Pištom Šurlákom v pochmúrnej nálade na štartovisku
Veľká Kopa, keď počasie nedovoľovalo zahájiť súťaž.
|
|
Maliniak (Prešov), 26.5.2001
Autor:Peter Gašparovič
Noro Schuller tesne po štarte z kopca Maliňák. Klzák: ZK-7.
Vietor na štarte bol pomerne silný (v nárazoch cez
10 m/s), ale pretože bolo už neskoro poobede, bolo z toho nakoniec
príjemné svahovanie s dostupmi do 200m nad štart. Dlhé tiene od
zapadajúceho slnka vytvárali peknú panorámu s charakteristickými
homoľami kopcov Lysá a Lysá Stráž.
|
|
Háj (Košice), 20.5.2001
Autor:Peter Gašparovič
Robo Murín tesne po odlepení sa z rampy, zachytený ako zaťahuje
"podvozok". Chystá sa urobiť prelet Háj-Soroška a späť, aby
presvedčil sponzora o svojich nesporných kvalitách.
|
|
Háj (Košice), 20.5.2001
Autor:Peter Gašparovič
Pohľad zdola na Roba Murína s dramaticky vykreslenými oblakmi.
|