Ďalší archív


Zalietavanie nového tandemového krídla Košice, 11.10.2000 Autor: Juraj Sladký

Amatérsky vyrobený tandemový klzák Atlas (konštruktér: Juraj Sladký) pilotovaný Petrom Gašparovičom niekde nad Zádielskou dolinou. Vďaka veľkej ploche krídla má pri zaťažení jedným pilotom veľmi malé opadanie - na úrovni špičkového klzáku Icaro Laminar a veľmi malú rýchlosť - na úrovni padákových klzákov.
ZK-1B (Vrana) Košice Autor: Eduard Dropko

Klzák ZK-1 na pristávacej ploche pod kopcom Háj. Tento klzák sa používa na základný výcvik. Vyrábal sa ešte za doby Zväzarmu a je to vlastne kópia klzáku WorldCup. Je ľahko riaditeľný, ale málo výkonný.
Edo štartuje Košice Autor: Juraj Sladký

Vzlet Eda Dropka zo štartovacej rampy na kopci Háj. Letí s klzákom ZK-1. Výška ktorú nabral na konci rampy svedčí o tom že fúka pomerne silný vietor. Pri takom vetre je tu možné lietať hodiny.
Edo pristáva Košice Autor: Juraj Sladký

Pristátie Eda Dropka v korunách stromov. Stáva sa to aj lepším pilotom. Problém býva iba s tým, ako dostať klzák z takej výšky na zem.
Nad Kapušanským hradom Prešov Autor:

Edo Dropko pri lete s klzákom ZK-7 nad Kapušanským hradom. Klzák ZK-7 vznikol takisto ako kópia krídla Atlas ešte za dôb Zväzarmu.
Aerovlek Nyregyihaza (Maďarsko) Autor:Juraj Sladký

Edo Dropko pri štarte za vlečným motorovým rogalom na letisku v Nyregyihaze. Pri takomto spôsobe štartu je dôležité udržať priamy smer aby sa krídlo nerozkývalo.
Záverečné odtlačenie ?? Autor:??

Edo Dropko v záverečnej fáze pristátia. Celé umenie pristávania spočíva vo vystriehnutí správneho momentu pre záverečné odtlačenie riadiacej hrazdy. Ak k tomu dôjde priskoro, krídlo vypláva a nastáva trochu tvrdšie dosadnutie z väčšej výšky. Pri neskorom odtlačení sa zase krídlo dostatočne nespomalí a výsledkom je zakopnutie o zem a trochu tvrdší náraz.
Kopa Banská Bystrica Autor:??

Pohľad zo štartovacej rampy na kopci Veľká Kopa v Banskej Bystrici. Oproti - za sídliskom sú vidieť výborné štartoviská Panský Diel a Baranovo. Tieto kopce sú na konci hrebeňa Nízkych Tatier, preto sa odtiaľto dajú lietať pekné a dlhé prelety smerom na východ.
Na Kráľovej Holi ... Nízke Tatry Autor: Zuzka Rosinská

Čakanie na otvorenie štartového okna pri súťaži na Kráľovej Holi. V dobrej nálade vedľa seba sedia: Peter, Edo a Attila, zvaný tiež Hun (lebo aj je).
Pri ohníku Banská Bystrica Autor: Zuzka Rosinská

... pri ohníku oni sedia, slovka spolu neprehodia ...
Edo spolu s Pištom Šurlákom v pochmúrnej nálade na štartovisku Veľká Kopa, keď počasie nedovoľovalo zahájiť súťaž.
Noro svahuje Maliniak (Prešov), 26.5.2001 Autor:Peter Gašparovič

Noro Schuller tesne po štarte z kopca Maliňák. Klzák: ZK-7. Vietor na štarte bol pomerne silný (v nárazoch cez 10 m/s), ale pretože bolo už neskoro poobede, bolo z toho nakoniec príjemné svahovanie s dostupmi do 200m nad štart. Dlhé tiene od zapadajúceho slnka vytvárali peknú panorámu s charakteristickými homoľami kopcov Lysá a Lysá Stráž.
Tri červené Háj (Košice), 20.5.2001 Autor:Peter Gašparovič

Robo Murín tesne po odlepení sa z rampy, zachytený ako zaťahuje "podvozok". Chystá sa urobiť prelet Háj-Soroška a späť, aby presvedčil sponzora o svojich nesporných kvalitách.
Orol duralový Háj (Košice), 20.5.2001 Autor:Peter Gašparovič

Pohľad zdola na Roba Murína s dramaticky vykreslenými oblakmi.

  Ďalší archív